Κυριακή, 15 Οκτωβρίου 2017

Η Μαρία Διαμάντη και η ομάδα της παρουσίασαν με επιτυχία το "Fashion Rewind" project


Η σχεδιάστρια - δημιουργός Μαρία Διαμάντη και η εξαιρετική ομάδα της σχολής - ατελιέ που διευθύνει, παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία μια ιδιαίτερη έκθεση με θέμα το κοστούμι ως μορφή τέχνης στη μόδα και στον κινηματογράφο των περασμένων δεκαετιών με τίτλο "Fashion Rewind" project.

Η έκθεση αποτέλεσε μια ενδιαφέρουσα αναδρομή στο στυλ, τα ρούχα και τη θυληκότητα περασμένων δεκαετιών. Παρουσιάστηκαν δεκατέσσερα έργα που κατά καιρούς έχουν πρωταγωνιστήσει σε θρυλικές κινηματογραφικές ταινίες ή που έχουν αφήσει ιστορία στην μόδα του 1950 και του 1960, δεκαετίες που τόσο πολύ λατρεύτηκε η γυναίκα και η θυληκότητα. 
Η Audrey, o Dior, o Givenchy, η Jackie, ο Balenciaga ο Balmain, δεν ήταν εκεί... Διαχρονικά τους κομμάτια όμως, που είτε σχεδίασαν, είτε φόρεσαν, ήταν !

Η Μαρία Διαμάντη και η ομάδα της

Όπως αναφέρει η Μαρία Διαμάντη...


'' Όταν πριν από καιρό -η ομάδα μου κι εγώ- αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την έκθεση, για πολλούς μήνες, το μόνο που έκανα ήταν να μελετώ.. Μελέτησα βιβλία μόδας προηγούμενων δεκαετιών, μελέτησα τη δουλειά γνωστών φωτογράφων μόδας που δούλεψαν με μεγάλους σχεδιαστές τις δεκαετίες '40, '50 και '60. Μελέτησα φιγουρίνια εποχής από την οικογενειακή μας συλλογή -και πιστέψτε με.. είναι μεγάλη- είδα γνωστές ταινίες που καθιέρωσαν μόδες, χάθηκα σε άπειρες εικόνες στο internet.. Για πολύ καιρό μέσα από την έρευνα που έκανα, ξαναζούσα την εποχή. H Ώντρευ , η Μελίνα, η Τζάκυ, όλη η δουλειά του Avedon για τον Dior, το ΄΄ΡΟΜΑΝΤΣΟ΄΄, η ΄΄ΓΥΝΑΙΚΑ΄΄, οι φωτογραφίες από δημιουργίες της γιαγιάς μου, έγιναν φίλοι μου καλοί. Και μετά.. έπρεπε να διαλέξουμε! Η ομάδα μου αποτελείται από δεκαπέντε περίπου άτομα.. το ερασιτεχνικό μου τμήμα δηλαδή. Άνθρωποι με τους οποίους είμαστε μαζί για δυο ώρες κάθε εβδομάδα εδώ και καιρό.. Οι επαγγελματίες έρχονται, εκπαιδεύονται και φεύγουν. Στο τέλος των δυο ετών είναι συνήθως έτοιμοι να ανοίξουν τα δικά τους φτερά. Οι ερασιτέχνες όμως, αυτοί που αγαπούν να κατασκευάζουν ρούχα για την ικανοποίηση της δημιουργίας και μόνο, είναι πάντα αυτοί με τους οποίους δουλεύω τέτοια project, μέσα από τα οποία άλλωστε γίνεται και η εκπαίδευση τους. Εμείς όμως στην ομάδα μου έχουμε μια αρχή. Δεν χρησιμοποιούμε μοδίστρες. Ότι δείχνουμε κάθε φορά σε τέτοιες παρουσιάσεις είναι κατασκευασμένο από εμένα και τους εκπαιδευόμενους μου, εφόσον έτσι κι αλλιώς τα άτομα αυτά εκπαιδεύονται ως σχεδιαστές, ως πατρονίστ αλλά και στην τέχνη της ραπτικής απαραιτήτως ! Στην προηγούμενη μας έκθεση ζητούμενο ήταν να αντιμετωπίσουμε το ρούχο ως μέσο έκφρασης και την κατασκευή του ως μια διαδικασία έξω από τα συνηθισμένα που δεν απαιτεί πάντα τη ραφή αλλά και διάφορες άλλες εναλλακτικές τεχνικές καθώς και διαφορετικές των συνηθισμένων πρώτες ύλες. Φέτος όμως πήγαμε ΠΙΣΩ !! ΠΙΣΩ στην εποχή που η Ώντρευ έπαιρνε το πρωινό της στο Tiffany's μέσα στο Givenchy μαύρο φόρεμα της , ΠΙΣΩ στο 1962 όταν η Τζάκυ επισκέφθηκε την Ινδία φορώντας το σομόν φόρεμα του Oleg Cassini, ΠΙΣΩ στο New Look του Dior, ΠΙΣΩ στα καπέλα που φωτογράφιζε ο Avedon το 1952 στο Παρίσι. Ξανακατασκευάσαμε κάποια από τα θρυλικά αυτά αριστουργήματα όχι μόνο σαν ρούχα που μοιάζουν με εκείνα τα πρώτα αλλά ακριβώς με τον τρόπο που έραβαν οι άνθρωποι τότε.Πατήσαμε λοιπόν REWIND στη μόδα και πήμε ΠΙΣΩ με μια έκθεση που είναι ύμνος στη ραφή του παρελθόντος, αφιερωμένη σε κάθε μοδίστρα που πέρασε μερόνυχτα καρικώνοντας στο χέρι, που ξόδεψε εκατοντάδες κουβαρίστρες για κλάπες στο χέρι ( τεχνική συγκράτησης υφασμάτινης ενίσχυσης ενδύματος με ειδικές βελονιές ), σε κάθε μοδίστρα που έντυσε κουμπιά και κατασκεύασε κουμπότρυπες στο χέρι, σε κάθε μοδίστρα που έφτιαξε υφασμάτινα χειροποίητα λουλούδια για να διακοσμήσει ένα φόρεμα. Αφιερωμένη και στις δυο πιο αγαπημένες μοδίστρες της ζωής μου, την γιαγιά μου και την θεία μου.. ''

Στην έκθεση συμμετείχαν οι: Κωνσταντίνα Αρχοντή, Magda Ciobanka, Άννα Δημογεροντάκη, Δέσποινα Ζαγούδη, Χρυσάνθη Κορνελάκη, Γωγώ Κουτεντάκη, Αρετή Κοντογιάννη, Μαρία Λέκκα, Αλεξάνδρα Μπακούση, Βασίλης Παναγιώτου, Βικτορία Πατιό, Ευανθία Στεφανοπούλου, Φένια Τσέλου. 

Φωτογραφίες: Aργύρης Βαβουγυιός.







Μιχαήλ Ρωμανός