Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

Συνέντευξη με την Ευτυχία Κουκουζέλη - Δημακοπούλου !

έργο της Ευτυχίας Κουκουζέλη - Δημακοπούλου
"ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ" με τον ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝO 

Τι είναι αυτό που σε εμπνέει περισσότερο όταν δημιουργείς ένα έργο;
Η έμπνευση μου πάντα έρχεται από το πως θα ήθελα να είναι όλα. Θα ήθελα να κυριαρχεί η χαρά και η αισιοδοξία στη ζωή όλων. Η έμπνευση μου, τις περισσότερες φορές, είναι από βιώματα της παιδικής μου ηλικίας και από τη φύση που λατρεύω.
Μίλησε μας για τα έργα σου 
Χμ... δύσκολο μου ακούγεται να μιλήσω εγώ για τα έργα μου. Συνήθως μιλάνε οι άλλοι για αυτά. Είναι σαν να μου ζητάς να μιλήσω για μένα, γιατί έτσι το βλέπω σαν κομμάτι του εαυτού μου. Είναι οι λύπες μου οι χαρές μου, τα οράματα μου είναι τα παιδιά μου, όλα τους κομμάτια του εαυτού μου. Το κάθε ένα έχει τη δική του ιστορία που θέλει να τη μοιραστεί με άλλους ανθρώπους. Στην πρώτη μου ατομική έκθεση είχα ένα περίεργο συναίσθημα ένοιωθα, πως πάνω στους τοίχους ήμουν εγώ η ίδια κρεμασμένη, πως όλοι μέσα από τους πίνακες, έβλεπαν την ψυχή μου. Καλύτερα να μιλήσουν οι άλλοι για τα έργα μου.


Τι θέλεις να δηλώσεις μέσα από τα έργα σου;

Πέρασα πολλές δυσκολίες στη ζωή μου, αλλά ποτέ δεν άφησα να με καταβάλουν. Πάντα αντλούσα και αντλώ δύναμη από τις όμορφες στιγμές και προχωράω. Αυτό θέλω να δηλώσω μέσα από τα έργα μου, την όμορφη πλευρά της ζωής, τη χαρά και την αισιοδοξία.


"Προσδοκώντας την Άνοιξη"

Ποια ήταν η καλλίτερη κριτική που έχουν κάνει για τα έργα και τη δουλειά σου γενικότερα;
Η καλύτερη κριτική που έχω ακούσει είναι ότι, τα έργα μου εκπέμπουν θετική ενέργεια και ελπίδα. Για το έργο μου "Ελπίδα" η Δέσποινα Χατζησάββα έγραψε: "...Ε λ π ί δ α : ένα ανοιχτό εισιτήριο για τη ζωή. Ζείς μέσα από τα συντρίμμια, ονειρεύεσαι, μέσα από την απέλπιδα εικόνα... οι στάχτες, λίπασμα γόνιμο για την ανθοφορία των ονείρων... Πουλιά, οι ευχές... Φωλιές, οι προσευχές. Αποδημεί η καταστροφή. Ενδημεί και επιδημεί... η΄΄ αναγέννηση ΄΄...
Το μαύρο του τέλους, λευκό κι αρχή του νεογνού ονείρου ...
Με ονειρικό πάντρεμα, χρώματα, σχήματα, πινελιές, δείγματα δύναμης και ελπίδας..."

Τι θα ήθελες να ζωγραφίσεις που δεν το έχεις ζωγραφίσει και γιατί;

Τη Μητέρα μου ! Γιατί μου λείπει πολύ !!! Θα ήθελα να την ζωγραφίσω αλλά δεν μπορώ !!! Και κάθε φορά και μόνο που το σκέπτομαι συγκινούμαι. Πιστεύω πως είναι κάτι που ποτέ δεν θα ζωγραφίσω !!! Υπάρχει μέσα μου και πάντα θα υπάρχει. Υπάρχει το αίσθημα της παρουσίας της, οι μνήμες και όλα αυτά !!!!! Προτιμώ να μείνει ως ιερό σύμβολο !!! Έχω κάνει έργα που υμνούν  τη μητρότητα. Ζωγραφίζω την ορατή φύση που είναι η μεγάλη Μητέρα όλων και είναι σαν να ζωγραφίζω τη δική μου Μητέρα.
Ποιο χρώμα σου αρέσει; ποιο χρησιμοποιείς περισσότερο στα έργα σου;
Το ή τα χρώματα, που θα χρησιμοποιήσεις κάθε φορά εξαρτώνται από την ψυχική διάθεση της στιγμής. Ζωγραφίζω πάντα αισθαντικά, ποτέ δεν κατάφερα με το νου, εδώ θα βάλω μπλε, εκεί κίτρινο, πάει από μόνο του ξέρεις... Πάντως, το αγαπημένο μου χρώμα είναι το ροζ !! το έντονο ροζ δεν ξέρω τι μπορεί να σημαίνει αυτό, αλλά αισθάνομαι ότι, κάτω από τη ηρεμία αυτού του χρώματος, κρύβεται μια ανάγκη ελευθερίας, δημιουργίας, προσφοράς.

η Ελιά, για την Mail Art των "ΔΡΩΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΗΣ 2012"
Αίθουσα Κοσμητείας των Σχολών του Φιλ. Συλλόγου "Παρνασσός" 

επιμέλεια: Μιχαήλ Ρωμανός



Τι πιστεύεις ότι μετράει περισσότερο, το ταλέντο, η τύχη ή οι δημόσιες σχέσεις στην εξέλιξη ενός καλλιτέχνη;
Πιστεύω σε έναν συνδυασμό και των τριών. Το ταλέντο είναι η βάση, αλλά θα πρέπει να το καλλιεργήσεις, να το εξελίξεις. Δεν φτάνει μόνο να το έχεις. Η τύχη χαμογελάει πάντα!!! απλά δεν μπορούμε να νιώσουμε αυτό το χαμόγελο, πολλές φορές, από τα προβλήματα και τις ασχολίες. Όσο για τις δημόσιες σχέσεις, νομίζω βοηθάνε πολύ.

Τι θα συμβούλευες ένα νέο παιδί που θέλει να ακολουθήσει τον καλλιτεχνικό δρόμο;
Θα του έλεγα:  H τέχνη είναι απαιτητική, θέλει αφοσίωση, πάθος, έρωτα, αποκλειστικότητα. Θα απαιτήσει το μέγιστο του χρόνου σου και της ζωής σου. Θα σου ζητήσει να θυσιάσεις, πολλά για χάρη της. Αλλά αν αφοσιωθείς πραγματικά σε αυτήν και την αγαπήσεις, θα σου χαρίσει δώρα απαράμιλλης αξίας. Θα σου χαρίσει ευαισθησία, θα σε κάνει να βλέπεις τα πράγματα με τα μάτια της ψυχής. Αυτό θα είναι ένα μεγάλο κέρδος στο σκληρό κόσμο που ζούμε.


"Παπαρούνες"



Τι ετοιμάζεις τώρα; ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον; 
Ζωγραφίζω !!! Κάθε μέρα ζωγραφίζω. Κάποια στιγμή, ίσως κάνω μια ατομική έκθεση, σχέδια δεν κάνω. Λένε ο,τι, όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο Θεός γελάει ... θα ήθελα όσο ζω, να μπορώ να εκφράζομαι με τη ζωγραφική μου ....



η Ευτυχία Κουκουζέλη - Δημακοπούλου
(φωτό: Ιωάννης Παπαγεωργίου)